Mellanlanda dina kläder i en sängkorg


Fram tills nu har jag haft en heltäckningsmatta av kläder i sovrummet. Ni vet, det där som man bara haft på sig en dag och inte vill slänga i tvätten ännu, men inte riktigt heller vika in i garderoben.

Dessa plagg hamnar på något sätt alltid på golvet. Jag skyller på tyngdlagen, men innerst inne vet jag att det är gammalt hederligt slarv. Och man kan inte lära gamla husmödrar sitta, därför kom jag på en supersmart lösning för att hålla golvet klädfritt.

Jag och sambon skaffade varsin väl tilltagen korg att ställa vid fotänden av sängen. När läggdags nalkas är det bara att slänga i paltorna i sin egen korg. Nästa morgon kanske man använder något ur korgen, eller så lägger man på ännu mera kläder dagen efter. Korgen blir full och töms lagom till den stora städdagen (vanligtvis söndagar här) eller under något mitt-i-veckan-ryck. Så mycket disciplin har jag i alla fall att jag orkar röja upp lite då och då.

Nattetid ryms även överkast och dekorationskuddarna i korgarna. Jag kan äntligen se mitt golv igen!

Våra korgar kommer från Jysk där de kostade 199 kronor styck. Se fler korgar från Jysk här.

Andra snygga alternativ finns lite överallt, bland annat på Åhlens. De kostar lite mer, 249 kronor styck, men har också lock med gångjärn.


Den här kistan heter Stockholm och kostar 249:- på Åhlens. Den finns även i mörkgrå för samma pris, men heter då Ningbo. Se fler korgar från Åhlens här.
Fler alternativ i oändlighet finns på IKEA, till exempel den här rejäla korgen som heter Bastant och kostar 279 alternativt 399 :- beroende på vilken storlek som önskas.

Men som inredningstrenderna ser ut att vara just nu gissar jag att du kan gå in i vilken prylaffär som helst och hitta en schysst korg.

Obs! Innan du köper en korg, tänk på att inte köpa en för hög modell om du har en ganska låg säng med en tv i fotänden.

/Husmor Mia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar