Gör egna odlingskrukor

Det råder fullfjädrad sticklingsäsong hos Husmodern, och förkultiveringskärlen går åt på löpande band. De där små plastkrukorna som man sätter frön och annat i kommer jag aldrig ihåg att köpa, därför har jag knåpat fram ett sätt att göra egna på ett billigare och mer miljövänligt sätt, nämligen av tidningspapper.

När sticklingarna förvandlats till egna små plantindivider är det bara att peta loss gummisnodden och stoppa hela pappersbyttan rakt ner i blomjorden i trädgården eller balkonglådan.


Du behöver: 
Tidningspapper
Gummiband
En konservburk eller annat kärl med raka kanter att forma papperskopparna med.
Sax
Planteringsjord
Fat alternativt krukor/muggar att maskera papperskopparna i.




Rulla in konservburken i tidningspappret.

Vik pappret så tätt du kan över botten av konservburken medan du rullar.

Vik ner pappret som sticker upp över kanten på konservburken som om du skalar en banan. Ta saxen till hjälp för att få loss flikar av pappersstruten. Hela överkanten på burken måste vara fri för att du ska kunna ta loss den sen.

Sätt ett gummiband runt mitten av burken och tryck till botten mot ett hårt underlag så att papperskoppen blir stadig.

Lyft ut konservburken från pappret.

Ta-daa! En papperskopp! Ställ på ett fat eller i en kruka/mugg.

Fyll på med jord och pilla ner din stickling. (Eller så dina frön om det är förkultivering du ägnar dig åt.)

Vattna rakt ner i papperskoppen och hitta en lämplig plats på fönsterbrädan. Här syns också en större stickling i en papperskopp som jag maskerat i en Starbucksmugg.

Fira din bravad med en öl. Glöm inte att skåla med sticklingarna!

1 kommentar:

  1. Hej vänner jag heter Camila Rodela och jag är från Michigan, United State. Jag är här för att vittna om DR.OGAGA ​​KUNTAs goda verk i mitt liv. Min man och jag har varit gift i 27 år med två barn. Bara för två år sedan kom allting till slut. Jag ville ha min man tillbaka och jag bad honom men han lyssnade aldrig, så jag stötte på flera vittnesmål om denna speciella stavningskastare. Några människor vittnade om att han tog tillbaka sin Ex-älskare, vissa vittnade om att han återställer livmodern och botar cancer och annan sjukdom, vissa vittnade om att han kan kasta en stavning för att stoppa skilsmässa och också stava för att få ett bra betalt jobb så vidare. Han är fantastisk, jag kom också över ett visst vittnesbörd, det handlade om en kvinna som heter Vera, hon vittnade om hur han tog tillbaka sin ex älskare och i slutet av sitt vittnesbörd släppte hon sin email.After att ha läst alla dessa bestämde jag att ge honom ett försök. Jag kontaktade honom via e-post och förklarade mitt problem för honom. Och han berättade för mig vad jag behöver göra, jag gjorde det och min man kom tillbaka till mig. Vi löste våra problem och vi var ännu lyckligare än någonsin tidigare DR.OGAGA ​​KUNTA du är en begåvad man och jag kommer inte sluta publicera honom eftersom han är en underbar man. Om du har något problem och du letar efter en riktig och äkta stavningskastare, prova honom när som helst, han är svaret på dina problem. Du kan kontakta honom via email: ogagakunta@gmail.com och få dina problem att lösa mig. Han kan lösa följande problem och mycket mer.
    (1) OM DU VILL DIN EX-BACK
    (2) DU ÖNSKAR ATT KONVINTERA DIN HUSBAND FÖR ATT STOPPA DIVORNET
    (3) DU ÖNSKAR ATT FRAMFÖRAS I DIN KONTOR
    (4) DU ÖNSKAR MÄN OCH KVINNER ATT KÖRA FINNA DIG ATTRAKTIVA
    (5) OM DU ÖNSKAR ATT TÄNKA EN BARN
    (6) du vill vara rik
    (7) DU ÖNSKAR DIN HUSBAND FÖR ATT ÄLSKA ENDAST DIG FÖR RESTEN AV HANS LIV
    (8) DU BEHÖVER GOD LUCK SPELL
    (9) DU BEHÖVER EN LOTTERIPELL
    (10) DU BEHÖVER EN JOBB
     ogagakunta@gmail.com

    SvaraRadera