Positivt tänkande

Man tröttnar snabbt på sitt eget gnäll över samma saker om och om igen. Därför jobbar jag just nu stenhårt på att hitta något positivt med varje jobbigt vardagsbekymmer. Några exempel:

"Buhu, vårt badrum är så himla trångt!" Ja, MEN - hade det inte varit så tajt hade jag inte kunnat sortera kläder och fylla tvättmaskinen medan jag slår en drill i toaletten. (Obs - ej skämt!)

"Buhu, det är så mycket trafik runt vårt hus." Ja, MEN - just trafikbuller tycks vara den perfekta medicinen mot bebbens svårigheter att komma till ro när det vankas tupplur mitt på dagen. På med mössan och ut med vagnen på balkongen - bebben sover innan man hinner säga "genomfartsled". Och eftersom vi bor så ruskigt högt upp vill jag tänka att det inte kan vara sååå mycket avgaser i luften på balkongen.

"Buhu, min katt hårar så mycket överallt." Ja, MEN - hon hade faktiskt varit riktigt ful och ogosig utan päls.

"Buhu, det blir ju aldrig vår någon gång." Ja, MEN - så länge det är kyligt om kvällarna finns ännu tid att göra den där avfrostningen av frysen som inte blivit gjord sen förra vintern.

"Buhu, mitt barn kräver all min uppmärksamhet dygnet runt." Ja, MEN - eftersom jag aldrig hinner äta är alla gravidkilon redan borta. Hm.. på tal om det finns det ju faktiskt ingen ursäkt längre att inte ta itu med en välbehövlig garderobsresning. Buhu, nu blev jag less igen...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar