Husmodern blir (snart) husfrun

Hej allihop!

Jag har haft mitt hittills längsta blogg-uppehåll, jag vet, men jag har en god anledning!

I förra veckan reste jag och sambon bort och passade på att förlova oss, så tiden har gått åt till att mejla, ringa, sms:a och Facebooka om den stora nyheten till släkt och vänner runt om i världen.

Sambon kommer därmed att framöver tituleras fästmannen. Har ännu inte fått tillfälle att säga det högt i ett naturligt sammanhang. Funderar på att gå och köpa en tröja eller något till honom bara för att kunna säga till expediten att "jag tror att min fästman behöver en lite större storlek". Haha :)

Men ängslas ej, bloggen lever vidare så länge jag har smått och gott att berätta eller tipsa om, och jag har massor på lager!

Till exempel så ska jag prova att göra mitt eget örtsalt. Medan vi var bortresta växte sig min basilikaplanta riktigt stor och frodig ute på balkongen. Typiskt att mina växter mår som bäst är jag ignorerar dem. Allt vattnande, ansande, omplanterande och krukanpassande betyder tydligen ingenting.

Först måste jag dock skaffa en mortel för att kunna mala ner bladen riktigt fint ihop med vanligt flingsalt. Jag återkommer när jag ordnat det.

Det kommer ett tips lite senare i dag om hur man dödar lök och varför man gör det. (Klura på den, du!)

Hälsningar,
/Husmor Mia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar