Ovanligt att äta ute

Förra veckans undersökning indikerade, trots ett magert underlag, att de flesta äter middag på restaurang endast någon gång varje månad.

Men jag kan inte garantera att det innebär att människor äter hemma. Det finns ju en hel uppsjö av tänkbara alternativ för den som är hungrig men inkapabel när det kommer till kokkonst, så som att tigga mat hos grannar, vänner, familj, gräva i soptunnor eller äta på Donken.

För att avslöja var jag själv placerar mig i undersökningen så kan jag säga att jag äter ute lite oftare än vad jag borde, och faktiskt lite oftare än vad som är kul. När jag var yngre var restaurangbesök något nästan på högtidligt. Nu är det för det mesta en skamfylld påminnelse om kvarglömda lunchlådor hemma i kylskåpet, bakfylla eller allmän lathet.

Den här veckans fråga handlar också om mat, närmare bestämt om receptberoende.

Svara gärna på enkäten uppe till höger när du tittar förbi här!

Hälsningar,
/Husmor Mia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar