Överdos av inspiration



Det kliar i fingrarna
av omåttlig göra-fint-hemma-abstinens när jag kikar runt på den fantastiska inspirationssajten Styleroom. Jag tänker definitivt kopiera fyra, fem tips rakt av.

Det är nästan så att jag undrar varför jag har valt att åka på semester i år när jag kan få det snyggt i hallen istället? Jag har dock en känsla av att sambon inte skulle bli överlycklig om jag bytte in våra biljetter till Nice mot en ny hatthylla med matchande blockljus.

Nu har jag i alla fall sålt in den där häftiga köksbänken, men jag har inte avslöjat ännu att den väger 25 kilo. Platt paket eller inte, det blir en pärs att få hem...

Det sega med att inte ha bil är att hemma-stylingen måste portioneras ut efter hur mycket man orkar släpa med sig åt gången på tunnelbanan hem. Men jag är uppvuxen med en stark skepsis mot kredit och avbetalningar, så jag får nöja mig med att mitt hem växer ihop bit för bit. Och om man ska se lite positivt på saken så kan det ju vara bättre att hinna planera och kolla runt bland alternativen istället för att impulshandla allt på samma gång.

Nu gäller det alltså att be till de högre makterna om att min efterlängtade hatthylla finns kvar i sortimentet någon gång i framtiden när möjlighet att låna bil + löning infaller någorlunda samtidigt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar