Raketmiddag inför tv-kvällen

På tisdagar har jag mina mysiga tv-kvällar. Varje tisdag i kalendern är markerad med förkortningen M.F.T.V.K vilket helt enkelt står för Mias Fantastiska TV-Kväll.

Det betyder att när klockan slagit nio svarar jag varken på tilltal eller påringningar, och i reklampauserna gör jag på sin höjd en påfyllning av snacks eller dricka. Det är förbjudet att resa sig för att "passa på och bara fixa lite". En och en halv timme ifred i sitt eget hem är väl inte för mycket att begära?

Men för att detta ska gå ihop gäller det att spurta lite med middagen innan timmen är slagen. Dagen till ära har jag hittat en snabblagad potatissallad som jag tänkte ge mig på i kväll. (se bild).

Receptet kommer ifrån sajten recept.se som har en alldeles fantastisk kylskåps-tömmar-funktion. Jag slumpade fram receptet på min potatissallad genom att knappa in vilka ingredienser som ligger och skräpar hemma i kylskåpet och tryckte på sök. På mindre än tre sekunder fick jag upp fler än 50 förslag på vad jag kunde koka ihop av mina rester plus ett par grejer som jag får handla på vägen hem.

Riktigt smart verktyg helt enkelt! Jag är nådigt trött på att behöva slänga exotiska ingredienser (så som paprika och matlagningsgrädde) för att jag inte orkar komma på något att laga av det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar