Packa gymväskan smart

Även jag, tro det eller ej, gillar att röra på mig ibland. Jag har nyligen upptäckt att en stor motivationsfaktor är hur enkelt man gör det att komma iväg till gymmet eller simhallen någon gång då och då.

Att behöva plocka fram träningsväskan ur förrådet och leta efter bikinin långt in i klädkammaren en seg måndagskväll efter jobbet funkar liksom inte för mig.

Så här kommer några tips på hur du håller din gympaväska ready to go!

  • Investera i en vattentät necessär med småflaskor som går att fylla på. Apoteket har, eller hade i alla fall förut, en egen variant från Apoliva med shampo, balsam, duschtvål och hudkräm.
  • Förvara ditt hänglås till omklädningsrummets skåp i väskan.
  • Glöm inte extra underkläder.
  • Lägg i en ny handduk i väskan i samma veva som du hänger upp din använda handduk på tork hemma.
  • Släng ner några sesamkakor eller något annat blodsockerhöjande som tål lite stryk och som inte blir dåligt snabbt. (Nu utgår jag ju bara från mig själv, och för mig kan det ta ett tag mellan varven på gymmet.)
  • Förvara ditt gymkort eller kontanter i ytterfack på väskan.
  • Lägg ner en plastpåse till blöta handdukar och badkläder.
  • Ställ fram väskan i hallen så att du blir påmind om att komma iväg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar