Roligare påskpynt

För mig känns påsken inte tillräckligt viktig för att gå på trekking efter videkissar eller köpa gigantiska porslinshönor att servera nykokta, målade ägg ur på självaste påskafton. Men nu när jag blivit lite huslig vill jag ändå uppmärksamma att påsken nalkas på något sätt.

Så i år har jag valt att bara köpa ätbart påskpynt. Man förtjänar väl liksom en belöning för sina dekorativa skills. Kolla in här nere:


Funkar ju hur bra som helst!! 
Gulligt, påskigt, och tar ingen plats att förvara när påsken är slut.



Eller så faller man för frestelsen tre veckor innan påsk...

Nåja, det var bara ett första försök. Jag tror att jag ska skaffa några små chokladägg också och placera ut på mysiga små platser i huset. I mörk choklad förstås. För det tycker jag inte om.

1 kommentar:

  1. Vilket bra tips! Man har ju inte så mycket plats så man kan ha en massa påskpynt också i förrådet, räcker med julpynt. Ska genast inhandla lite "påskdekorationer" =)

    SvaraRadera