Blomsterbevis



Tja!

Nu kommer lite mobilbilder på mina första, blygsamma odlingar. Här är någon stackars blandras-pensé som ingen annan ville ha. Fyndade för 5:- på Vi. (Gamla Vivo.) Krukan är en gåva från sambons farmor. Omslagspappret skvallrade om att den är inhandlad på Slottsboden eller vad den heter. Väldigt söt tycker jag!



Här odlas det timjan. Lite fuskigt dock, provade bara att sätta en sån där köpe-timjan i jord, så jag har inte tagit någon stickling eller så. Men den verkar bättra på sig sen jag länsade den på allt den hade till en fiskrätt.



Gjorde samma sak med basilikan. Har dock tillfälligt slut på planteringsjord, så den står kvar i sin lilla plastbytta. Alla blad som syns är nya efter att även denna växt länsades till en middag.


Om det inte framgått tydligt än så länge så vill jag än en gång säga att jag är ingen odlare. Jag har aldrig lyckats odla något innan, kan inte heller minnas att jag försökt. 

Därför vet jag inte om jag gjorde rätt när jag slängde ner en hel näve frön i varje tomatkruka.  Plantorna blir ju ganska så höga när de väl tar sig, men jag ska sätta om dem i större krukor när de tre första bladparen bildats. 

Om alla småttingar överlever ger jag gärna bort några plantor också. Peppar som attan på att plocka färska cocktailtomater till frukost hela sommaren!


Här ska det bli rädisor!


Gruppfoto! Gräslök, tomater, persilja, basilika och en lite blyg timjan.

Samtliga växter har fått vara ute och leka på balkongen när vädret har tillåtit, men det kommer nog dröja ett tag ännu innan jag sätter ut dem permanent.

/Husmor Mia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar