Vanligast dela på tvätten

Min högst vetenskapliga enkätundersökning från förra veckan visar att de flesta delar på tvättbördan tillsammans med hushållets övriga medlemmar.

I helgen ska jag själv äntligen försöka komma ikapp med tvätten så att det blir ledigt i maskinen till att tvätta vinterkläder. Det senaste halvåret har präglats av så mycket regn och allmän luftfuktighet att alla jackor i hushållet luktar aningen surt. Nu ska de bli fräscha till vintern 09!

Jackorna tvättas enligt anvisningarna i plaggen och torkas sedan ordentligt. De ska nämligen förvaras inplastade uppe på vinden för att inte börja lukta... förråd helt enkelt.

Ska passa på att släpa iväg min good-will-kasse till någon insamling.
Det verkar inte finnas någon officiell insamling i den direkta närheten av min bostad, däremot har det förekommit mystiska uppmaningar om klädinsamlingar via klistermärken (?) på glaset i porten.

Samma klistermärke med en stor duva på har förekommit i en artikel i lokaltidningen där välkända välgörenhetsorganisationer varnar för brottslig verksamhet.
Personligen vill jag bara bli av med mina avlagda plagg innan jag hinner ångra att jag slängde dem, men å andra sidan vill jag ju inte att någon tjänar pengar på det som går till etiskt tveksamma ändamål.

Därför står kassen (en hel IKEA-kasse till och med) tills vidare på vinden för att spara plats i lägenheten och minska risken för sentimentalt ånger-tjaffs.

Glöm nu inte att rösta på veckans fråga som handlar om restaurangvanor!

Hälsningar,
/Husmor Mia

1 kommentar:

  1. Ack ja vad svårt det är att kasta bort gamla kläder som man fortfarande kan använda (men aldrig gör det). Och tyvärr är min man lika hopplös på det - om inte till och med lite värre. Därför passar jag på och kastar bort hans gamla kläder (sådana som han alldeles säkert inte har använt de senaste fyra åren)när han inte är hemma och har sagt till honom att han kan göra likadant med mina - vilket han tyvärr inte gör =( HFMmodern

    SvaraRadera