Gratis husmorsgymnastik


Hej!

Visst är det märkligt att jag lyckades blogga mer när jag var bortrest på husmorssemester än under en vanlig vecka hemma i Sverige? Men ibland kör det liksom ihop sig. Jag har inte ens hunnit ha dåligt samvete över det uteblivna bloggandet.

Nu kommer i alla fall ett hälsotips för alla hurtbullar där ute - Hälsans stig.

För er som inte känner till
detta så är Hälsans stig ett stort antal promenadslingor i hela landet, utstakade av Hjärt och lungsjukas riksförbund. Slingorna är någonstans mellan 4-10 kilometer långa och sträcker sig genom promenadvänliga naturområden. (Åtminstone bitvis.) Det är gratis, osvettigt och stärkande för både kropp och själ!

Jag kände faktiskt inte till slingorna innan jag såg en massa små, tätt återkommande skyltar med pilar och små hjärtan på. Ironiskt nog var jag ute och traskade och kände mig lite irriterad över svårigheterna att hitta schyssta promenadområden i mina nya kvarter.

Min Hälsans-stig-slinga
är dock 8 kilometer lång, och det är lite för mycket för mina aftonpromenader, men är man lite kreativ kan man ju påbörja en slinga någonstans på mitten och traska hem igen. Jag har dock aldrig lyckats med detta utan att gå vilse, men jag ger inte upp!

På måndag börjar
dessutom vår stegräknartävling på jobbet. Det surrar rykten i luften om en riktigt övermänsklig superstegmästare, men ännu vet ingen om denne tänker ställa upp i år igen. Denna motionsmaskin sägs avverka hela veckokvoten av steg på bara en förmiddag, vilket avskräcker vissa, men taggar mig! Får se hur länge jag orkar va taggad, vi ska gå i 7 veckor...
Övriga nyheter:

Min kamera är tillbaka! Så i kväll blir det lite photo-shoot så att jag kan visa hur långt jag kommit med mina odlingar och hur jag löst det kniviga knivförvarings-kruxet där hemma!

Det har dessutom blivit dags att återigen packa husmorsväskan igen för en blixtvisit i Finland i helgen hos Husmormodern. Hon har alltid något behändigt tips i bakfickan för besvärliga hushållssituationer. Får se om hon vill bjussa på något ;)

Hälsningar,
/Husmor Mia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar