Sverige fredagsmyser med TV och sex

Plötsligt släpper min rädsla över att ha blivit en gammal tråkig tant som inte orkar med annat när veckan är slut än att dimpa ner framför tv:n. Det har nämligen visat sig att alla andra också gör det.

Enligt en ny undersökning från Boxer föredrar svenska folket att köpa pizza, käka lösgodis och se på tv efter en seg arbetsvecka. De som bor i Småland kryddar gärna kvällen med en liten herdestund också.

Själv ska jag ut på födelsedagsmiddag den här fredagen, så det blir inget lösgodis eller snusk i soffan för mig. Men det är OK, jag ser med hela min själ fram emot min sovmorgon på lördag istället. (Veckans höjdpunkt, haha!)

/Husmor Mia

PS. Glöm inte att svara på veckans fråga uppe till höger på sidan när du tittar in. Jag lovar att inte go Ipred on you och kräva ut din IP-adress. DS.

2 kommentarer:

  1. herdestund.....trodde jag det hette. Har jag fel eller har du hittat på ett nytt ord. Ett positivt hedersbegrepp?

    SvaraRadera
  2. Du har helt rätt Anna, sorry :) Så går det med stavningen när man nöjer sig med att bara kontroll-googla den första gissningen. (Fick en massa träffar med ordet "anal" i, så jag klickade mig inte vidare för att kontrollera saken närmare.)
    Men det skulle definitivt va kul att hitta på lite nya ord! Säger till när jag kommer på något smart.

    /Mia

    SvaraRadera