Det grönskar - jag lovar!

Det gror så att det knakar i ett 20-tal blomkrukor som jag fullkomligt maniskt har inhandlat i varierande storlekar.

Ett tag funderade jag på att fylla huset enbart med växter som börjar på bokstaven P för att... nä, jag vet faktiskt inte varför. För att ha ett eget P-hus kanske..?

Men när penséerna, persiljan och pelargonen var på plats började fantasin tryta. När mitt förslag om en 30-meters-palm röstades ner släppte jag hela grejen.

Nu kikar även gräslök cocktailtomater och rädisor blygsamt upp ur jorden till min stora glädje och skräck. (Jag har ju katt...)

Oh, just det! Har inhandlat en grym vattenkanna som är formad som en stor snigel.
Skulle gärna visa lite bilder på växterna och Sniglis, men kameran tvångsvårdas för tillfället på Media Markt:s techrehab och beräknas inte vara frisk förrän om ett par veckor. Kanske slänger upp lite mobilbilder under helgen. Tills dess får ni tro på mitt ord – alla kan få gröna fingrar!

Trevlig helg allihop!
Hälsningar,
/Husmor Mia

1 kommentar: