LISTig lösning på KNIVig fråga

Här kommer en bildlig uppdatering på den senaste tidens husmoderligheter!

Hela två och ett halvt fack i bokhyllan blev tomma efter lite omorganisering. 
Katten flyttade in i det halvtomma. De andra ska utnyttjas till fotoramar och annat smått och gott i dekorationsväg. Känns som att det blir lite skönare balans om inte alla fack är överbelamrade. Hm.. nu ser det rätt rörigt ut ändå. Jag svär att det ser bra ut i verkligheten!


Vem kunde tro att de där överblivna små bortbytingarna till penséer som ingen ville ha kunde få såna fina färgkombinationer? Blommorna blir bara fler varje dag. Vet inte riktigt hur jag ska hantera det. 
Kan man ta sticklingar på penséer? 
Eller kan man sära på plantan så att den blir till två mindre plantor? 
Eller ska de bara va så där buskiga?


En magnetlist från Ikea blev svaret på min kniviga fråga om knivförvaring
Tidigare satt de nedstuckna i springan mellan spisen och diskbänken. Känns lite äckligt. Det skvätter ju ner både mat och diskvatten där. 

Det här blev mycket tjusigt, överskådligt och, förhoppningsvis, ganska säkert. Magneten är superstark! Det stod till och med i monteringsinstruktionerna att man skulle akta fingrarna när man lägger fast metallisten över själva magnetremsan. (De dras ihop så snabbt att man inte hinner se vad som händer.) 
Tar man det bara försiktigt går monteringen jätteenkelt. 

Listen kostade 119:- eller något sånt där. 
(Skruvar ingick inte. Eller så hade de ramlat ur förpackningen.)

Det blev ett ögonblickligen lantligt lyft av badrummet när jag la in trasmatta och bytte till trälock på toaletten. Nu tänker jag köra blått och vitt där inne tror jag. Blått är fresh. Till och med mensblod är ju blått i tampongreklam liksom. :)


Min snuttiga lilla kryddhylla kommer även den från Ikea och kostar 29:-
Själva hyllan är ganska tjock, så när jag hittar korta skruvar med små krokar i andra änden ska jag sätta i dem på undersidan för att kunna hänga upp kökshanddukarna.

Nu måste jag gå och packa inför weekendresan till Suomi Finland, men jag återkommer snart!

Hälsningar,
/Husmor Mia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar