På tal om smarta komboprylar..

Här är snacksburkarna jag skrev om tidigare. Fiffigt va?

De rymmer väl 2-3 dl eller något sådant och finns på Ikea för 59:- för tre stycken. Inte riktigt säker på vad de heter, men jag gissar på Grundtal eller något sådant.

Presenttips: Jag brukar köpa hem ett trepack från Ikea efter varje besök. När någon fyller år eller ska ha en julklapp väljer jag ut något som passar personen (karameller, fräsiga örhängen eller något annat smått), lägger i burken och ger bort. 

De sitter rätt hårt mot metalliska ytor så de klarar av rätt tungt innehåll. Jag har en på badrumsskåpet också med armband och hårsnoddar i.

1 kommentar:

  1. Ja, de är verkligen bra. Jag har nötter i en av mina burkar, salta fiskar (snacks alltså) i en och solrosfrön i en. Nu till påsk ska jag nog ha små chokladägg i en. Fiffigt och ekorativt! Och så har jag beställt en burksats som jag ska ge bort till en väninna när jag besöker henne nästa gång. Såg att hon blev imponerad över mina burkar. HFMmodern

    SvaraRadera